december 7, 2021

arubanieuws

WE zijn de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

’s Werelds eerste museum met volledige collectie Boijmans | Nederland

Beschreven als het “Museum van de Toekomst”, zullen bedrijven over de hele wereld, waaronder V&A in Londen, in de voetsporen treden van Boijmans Van Beuningen in Rotterdam.

Koning Willem-Alexander heeft sinds zaterdag voor het eerst ter wereld een komvormig depot geopend naast het oorspronkelijke gebouw van het Boisemans Museum uit de jaren dertig, met 151.000 items in zijn waardevolle collectie. Van Van Cox tot zijn Magrites en Talies, Zal permanent te zien zijn voor het publiek.

Net als grote musea over de hele wereld, heeft het Boijmans, dat voor het eerst werd geopend in 1849 om de collecties van de Franse Jacob Otto Boyzmans en Daniel Jorge von Poonengan te tonen, lange tijd slechts 4% van zijn schatten kunnen tonen. In permanente en tijdelijke tentoonstellingen.

Maar vanaf dit weekend kunnen bezoekers – die gevraagd worden om een ​​beschermende jas te dragen en zich voor de veiligheid beperken tot het dragen van een kleine tas – voor 20 euro het volledige assortiment kroonjuwelen van het museum op zes locaties bekijken.

‘Je gaat naar de collectie terwijl je in het boek naar de bibliotheek zoekt en als je de andere drie vindt.’ Foto: Museum Boijmans

Betreedt het 40 meter hoge gebouw, waarvan de buitenkant is gemaakt van verhoogd gebogen glas, kan de kunstrestauraties van het museum zien terwijl ze werken, leren over de interne werking van het bedrijf en reizen door vijf verschillende microklimaten. Metaal, plastic, papier, zwart-wit en kleurenfotografie.

Meer dan 63.000 werken, waaronder schilderijen, foto’s, films, pre-industriële en ontwerpmaterialen, installaties voor hedendaagse kunst, sculpturen en 88.000 prenten en tekeningen, worden opgeslagen, georganiseerd en getoond op basis van hun grootte en veiligheidseisen in plaats van op het thema. Of kunstenaar.

Omdat zo’n collectie niet de samenstelling heeft die je zou verwachten, wordt aangenomen dat het een element van ontdekking en avontuur is voor degenen die rondkijken. Objecten worden uitgestald op verplaatsbare rekken of vitrines.

Szarel X, mededirecteur van het museum, zei: “Je bladert door de collectie alsof je naar een bibliotheek gaat op zoek naar een boek en vindt de andere drie.” We besloten ook particuliere verzamelaars de kans te geven om met ons samen te werken in de hetzelfde gebouw. Dus als je rondloopt en naar boven kijkt, vind je veel collecties die graag samenwerken met het museum.

Ina Klaassen, de tweede mededirecteur van het museum, stelt dat Boijmans een wereldwijde trend zet. Het Victoria and Albert Museum neemt geluiden van Boijman over de plannen voor een eigen editiemagazijn in het Queen Elizabeth Olympic Park in Londen. “Maar we spraken met mensen uit Korea, Stavanger, Noorwegen, Singapore, ze kwamen allemaal en er was gisteren een delegatie uit Qatar”, voegde hij eraan toe.

“Drie maanden geleden hebben we een symposium gehouden waarbij we ons hebben aangesloten bij meer dan 200 collega’s en hun medewerkers van over de hele wereld”, zegt Ex. “Dit is absoluut een nieuwe typografie, alle musea [are considering].”

Het idee werd voor het eerst geopperd in Rotterdam in 2004 als een oplossing voor het Nederlandse probleem in het algemeen: de overstroming. Dit is al tientallen jaren een probleem en de massale overstroming van de kelders van het museum, het oude depot, volgde in 2009 en nog veel meer. Boijmans heeft veel geld uitgegeven aan buitenmagazijnen.

“Dus gingen we naar de stad en zeiden: ‘Nou, we hebben dit geweldige idee. We denken dat we meer collecties willen laten zien, omdat 85% van de collecties daadwerkelijk eigendom is van de stad’, ‘zei Klaassen. “Ze zeiden: ‘Nou, dat is interessant, maar misschien kun je beginnen met fondsenwerving.’

Het museum heeft dit gedaan en ploegt nu 55m (50m) De “open opslag” -faciliteit, Hartelijk dank voor de Ver 27m donatie van Stichting De Verre Bergen. Het moest worden teruggestuurd zodra het uit China kwam, omdat het glas op de gevel te bruin werd geacht.

De voetafdruk van het ronde gebouw is klein, slechts 40 meter, met een viaduct van 10 meter, waardoor het watergevaar wordt blootgesteld aan de kunst. De reflecterende gevel is 6.609 vierkante meter glas, verdeeld in 1.664 panelen.

Berken, grassen en dennen die op het dak van het gebouw zijn geplant, helpen het regenwater vast te houden, dat door het hele gebouw wordt gebruikt. Vinnie Moss, de architect van het gebouw, beschreef Depot als ‘de ark van Noach’.

Maar hoe interessant het ook is, het depot is volgens Klaassen geen alternatief voor het hoofdmuseum en zal pas in 2028 worden gerenoveerd en heropend. “Het is een heel ander verhaal”, zei hij. “Zonder museum kunnen we niet functioneren. Dit is de eerste fase van het toekomstige museum.

READ  Vier mensen uit Engeland en Nederland zijn gewond geraakt in een inham op de luchthaven van Delhi